Aktualności

Oszustwo metodą na policjanta. Mieszkanka Ostrołęki straciła znaczną kwotę pieniędzy. BĄDŹMY OSTROŻNI - APELUJEMY O STOSOWANIE ZASADY OGRANICZONEGO ZAUFANIA – W PRZYPADKU PODEJRZEŃ, ŻE MAMY DO CZYNIENIA Z OSZUSTEM DZWOŃMY NA POLICJĘ.

Data publikacji 09.06.2017

Pomimo licznych apeli policji i kampanii społecznych, nie udaje się uniknąć oszustw metodą na ,,wnuczka’, czy też ,, na policjanta”. Wczoraj około 60 – letnia ostrołęczanka została oszukana na znaczną kwotę gotówki. PAMIĘTAJMY, ŻE POLICJA NIE MA PRAWA ŻĄDAĆ OD NAS PIENIĘDZY, JEŻELI TO ROBI TO ZNAK, ŻE MAMY DO CZYNIENIA Z OSZUSTAMI. NIE PRZEKAZUJMY TAKŻE ŻADNEJ GOTÓWKI, OBCYM OSOBOM, ANI NIE DOKONUJMY PRZELEWÓW NA WSKAZANE PRZEZ OBCE OSOBY KONTA I NUMERÓW PIN.

Wczoraj w godzinach południowych policjanci z Ostrołęki odnotowano dwie próby wyłudzenia pieniędzy od mieszkańców naszego miasta metodą „na wnuczka” i na policjanta.

Natychmiast pod tym zdarzeniu w lokalnych mediach oraz rozgłośniach radiowych pojawił się apel i wskazówki, jak postępować w przypadku tego rodzaju sytuacji. W dwóch przypadkach osoby, które otrzymały telefony zachowały czujność i zorientowały się, że mają do czynienia z oszustem.

Niestety po pojawieniu się informacji na temat powyższych zagrożeń około godziny 15:00 doszło do oszustwa na szkodę około 60 – letniej mieszkanki naszego miasta.

Kobieta otrzymała telefon na numer stacjonarny od mężczyzny podszywającego się z policjanta z wydziału kryminalnego, który przekazał jej informację, że prowadzi ,,akcję” przeciwko oszustom.

Po zapytaniu kobiety w jakim banku posiada konto ,,rozmówca” poinformował ją, że jej pieniądze są zagrożone. Fałszywy policjant powiedział jej  także, że jeśli nie chce stracić  pieniędzy powinna wypłacić ze swojego konta wszystkie oszczędności oraz zaciągnąć kredyt.

 Niestety  zgodziła się Ona  na polecenia wydawane przez fałszywego funkcjonariusza i uległa jego namowom, w efekcie czego straciła znaczna kwotę pieniędzy.  Wypłaciła ona ze swojego konta wszystkie oszczędności oraz zaciągnęła kredyt.

Sprawca chcąc uwiarygodnić swoją tożsamość polecił kobiecie zadzwonić pod numer 997 nie rozłączając się, co kobieta uczyniła. Pamiętajmy, że aby chcąc zadzwonić na policję wcześniej dokładnie  rozłączyć poprzednie połączenie!

NIE PRZEKAZUJMY PIENIĘDZY ŻADNYM OBCYM OSOBOM BEZ WZGLĘDU OD OKOLICZNOŚCI.

POLICJANCI, ANI TEŻ  PRAWDZIWI FUNKCJONARIUSZE INNYCH SŁUŻB NIE MAJĄ PRAWA ŻĄDAĆ OD NAS WYDANIA JAKIECHKOLWIEK PIENIĘDZY, ANI TEŻ NUMERÓW PIN DO NASZEGO KONTA! JEŚLI TO ROBIĄ NATYCHMIAST POWINNISMY POINFORMOWAĆ O TYM POLICJĘ.

Ostatnimi czasy pojawiła się także nowa metoda działania oszustów. Do osoby posiadającej konto dzwoni osoba również przedstawiająca się za funkcjonariusza, czy też  pracownika banku i twierdzi, że ,,nasze konto” jest zagrożone na atak hakerski. W celu ocalenia naszych oszczędności powinniśmy założyć nowe konto, przelać na nie swoje oszczędności, a ,,rozmówcy” udostępnić do konta numer PIN.

Nigdy nie możemy zgodzić się na taką sytuację. Numery pin i inne ważne dane są danymi ściśle poufnymi i NIKOMU nie możemy ich udostępniać.

 

 

Nie zapominajmy także o metodzie na tzw. ,,wnuczka”, Nigdy nie przekazujmy żadnych danych i pieniędzy osobom obcym.

Zwracamy się z prośbą także do członków rodzin Seniorów, aby rozmawiali z nimi na temat tego rodzaju zagrożeń. Przekażmy także sąsiadom powyższe informację.

W PRZYPADKU OTRZYMANIA TELEFONU OD OBCEJ OSOBY Z PROŚBĄ O PRZEKAZANIE PIENIĘDZY DZWOŃMY DO DYŻURNEGO POLICJI BEZPOŚREDNIO POD NUMER 29- 760- 14- 24. Prawdziwi policjanci przyjadą na miejsce i sprawdzą daną sytuację.

 

mł. asp. Tomasz Żerański

KMP Ostrołęka

Powrót na górę strony