Aktualności

Oszukana przy zakupie wielofunkcyjnego robota kuchennego

Data publikacji 02.04.2024

Chciała kupić wielofunkcyjny robot kuchenny w okazyjnej cenie, lecz została oszukana i straciła pieniądze. Ponawiamy naszą prośbę o zachowanie ostrożności podczas zakupów online.

Tuż przed świetami, mieszkanka powiatu sochaczewskiego chciała kupić wielofunkcyjny robot kuchenny znanej marki. Znalazła w internecie ogłoszenie o sprzedaży, cena była atrakcyjna, więc skontaktowała się ze sprzedającym. Zaproponowała formę przesyłki za pobraniem, na co sprzedający nie zgodził się.

Zaproponował jednak sprzedaż robota za pośrednictwem innego serwisu. W tym celu przesłał link do oferty. Po kliknięciu wyświetliła się strona bardzo podobna do znanego portalu sprzedażowego. Kobieta wpisała tam swoje dane i sześciocyfrowy kod do szybkich płatności.

Sprzedający twierdził, że płatność ma status oczekującej i poprosił o powtórzenie transakcji. Zapewniał, że takie sytuacje się zdarzają, ale później nadwyżka zostanie zwrócona do nadawcy. Mieszkanka powiatu sochaczewskiego zaczęła coś podejrzewać. Skontaktowała się z pracownikiem serwisu sprzedażowego. Okazało się, że link, który otrzymała od sprzedającego, prowadził do fałszywej strony. Po tym kontakt ze „sprzedającym” urwał się.

Ponownie przypominamy!

  • wybieraj tylko te platformy i te sklepy, które cieszą się dobrymi opiniami klientów,
  • zawsze dokładnie czytaj opis oferty sprzedaży lub aukcji,
  • nie korzystaj z żadnych otrzymanych linków, które mają przyspieszyć płatność.
  • jeżeli kupujesz na konkretnym portalu, tam dokończ transakcję. Zanim zrobisz jednak zakupy, sprawdź zasady programu ochrony kupujących.
  • nie udostępniaj haseł i loginów do bankowości internetowej;
  • wybieraj opcję, jeśli to możliwe płatności za pobraniem;
  • sprawdzaj dokładnie wiadomości, jakie otrzymujesz w toku płatności mobilnych i czytaj, na co wyrażasz zgodę i jaki przelew zatwierdzasz.

asp. Agnieszka Dzik

Powrót na górę strony