Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

„Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa” i „Moja Komenda”

Data publikacji 07.09.2018

Od września 2016 roku funkcjonują nowoczesne narzędzia komunikacji społeczeństwa z Policją. Przypominamy jak można korzystać z Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa i z aplikacji Moja Komenda.

Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa powstała, aby mieszkańcy w sposób anonimowy zgłaszali zagrożenia obserwowane w rejonie swojego miejsca zamieszkania, które mają wpływ na obniżenie poczucia bezpieczeństwa.  

Aby zgłosić zagrożenie należy wejść na stronę internetową Komendy Miejskiej Policji w Płocku i kliknąć na baner znajdujący się po prawej stronie zatytułowany „Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa”. Przekazanie informacji o zagrożeniu zajmuje tylko kilka chwil. W razie potrzeby można skorzystać z instrukcji obsługi. Pomocą służą także funkcjonariusze. Zgłoszenie trafi do policjantów odpowiedniej komórki Policji. Zebrane informacje pozwolą na jeszcze lepszą dyslokację służb, aby uniknąć w przyszłości ponownego zgłaszania tego samego typu zagrożeń w tym samym miejscu.

Płoccy policjanci zachęcają mieszkańców naszego miasta i powiatu do korzystania z tego nowoczesnego narzędzia komunikacji z Policją. Krajowa Mapa Zagrożeń dostępna jest również pod tym adresem:  https://mapy.geoportal.gov.pl/iMapLite/KMZBPublic.html

Od początku roku 2018 nasi mieszkańcy przekazali za pośrednictwem Mapy 858 zgłoszeń. Po dokonanej weryfikacji, 267 zgłoszeń zostało potwierdzonych i podjęte zostały działania w celu ograniczenia negatywnych zjawisk.

W przekazanych informacjach dominują zgłoszenia dotyczące faktów spożywania alkoholu i gromadzenia się młodzieży, fakty mające wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego tj. przekraczanie dozwolonej prędkości oraz zgłoszenia dotyczące nieprawidłowego parkowania.

Wszystkie zgłoszenia zaznaczone na Mapie są traktowane przez funkcjonariuszy tak samo, każde zgłoszenie jest weryfikowane i w przypadku jego potwierdzenia podejmowane są działania mające na celu zapobieganie negatywnym zjawiskom.

Funkcjonariusze apelują jednak, aby z narzędzia korzystać w sposób rozsądny. Każde naniesione na mapę zagrożenie wywoła odpowiednią reakcję Policji. Z jednego komputera można zgłosić jedno zagrożenie na dobę.

Należy również pamiętać, że zgłoszenia w ramach Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa nie zastępują potrzeby pilnej interwencji Policji. W tego typu przypadkach należy korzystać z numerów alarmowych 112, 997.

Drugim narzędziem ułatwiający kontakt naszych mieszkańców z policją, a przede wszystkim z dzielnicowym, jest bezpłatna aplikacja „Moja Komenda”.

Aplikacja ta umożliwia wyszukanie każdego dzielnicowego w Polsce. Aby to zrobić wystarczy wpisać np. własny adres zamieszkania, a aplikacja odnajdzie funkcjonariusza, który dba o nasz rejon zamieszkania oraz pokaże, w której jednostce on pracuje. Dzielnicowych możemy wyszukać także po ich imieniu lub nazwisku. Aby połączyć się z funkcjonariuszem wystarczy jedno kliknięcie. Wyszukiwarka dzielnicowych działa również w trybie offline. Użytkownik nie musi mieć dostępu do Internetu, aby odnaleźć swojego dzielnicowego.

Aplikacja „Moja komenda” zawiera również bazę teleadresową wszystkich komend i komisariatów w Polsce. Dodano do niej dodatkowe jednostki, m.in. rewiry dzielnicowych oraz posterunki.

Aplikacja została wyposażona w dwa tryby wyszukiwania informacji. Po włączeniu usług lokalizacyjnych w telefonie, sama odnajdzie najbliższe policyjne obiekty. Po przejściu w tryb online wystarczy jedno kliknięcie, by wskazała trasę do najbliższej komendy lub komisariatu. Równie sprawnie połączy nas z dyżurnymi policjantami z wybranej jednostki.

Dodatkowo „Moja komenda” umożliwia wyszukanie po nazwie jednostki, ulicy lub kodzie pocztowym.

„Moja Komenda” dostępna jest na telefony z Android oraz iOS i jest bezpłatna. (K)

Powrót na górę strony