Aktualności

Stracił ponad 90 tys. zł.

Data publikacji 12.02.2024

31 – letni mężczyzna stracił pieniądze bo uwierzył, że zyskał w inwestowaniu w kryptowaluty. Mężczyzna namówiony przez rzekomego konsultanta firmy zainstalował aplikację, która dała oszustowi całkowity dostęp do komputera i umożliwiła zaciąganie pożyczek w banku.

W weekend do makowskiej komendy zgłosił się mieszkaniec naszego powiatu, który został oszukany i stracił ponad 90 tys. zł. Mężczyzna otrzymał telefon od fikcyjnego konsultanta, który powiedział, że na jego koncie jednej z aplikacji zajmującej się obrotem kryptowalut mężczyzna zyskał ponad 10 tys. zł. 31 latek uwierzył, bo dwa lata wcześniej założył konto i wpłacił na nie 100 dolarów. Od tego czasu nie interesował się tym. Dlatego też uwierzył rozmówcy, który zapytał czy chciałby wypłacić pieniądze.  

Mężczyzna zdecydował, że część pieniędzy wypłaci, a część pozostawi na koncie w aplikacji. Wtedy rzekomy konsultant powiedział że musi dokonać kilku transakcji na większe kwoty, by bank nie odrzucił transakcji. Polecił, by zainstalował aplikację do zdalnego sterowania pulpitem, która dała całkowity dostęp do jego komputera. Następnie poprosił by 31- latek zalogował się na swoje konto bankowe.

W pewnym momencie zobaczył na swoim koncie blisko 80 tys. zł. Część pieniędzy pochodziła z pożyczki zaciągniętej z jego konta. Zdenerwował się, ale rzekomy konsultant uspokoił go i przekonał do przelania pieniędzy na konto w aplikacji. 31- latek zrobił to. Kiedy konsultant zadzwonił ponownie i zaczął namawiać do zaciągnięcia kolejnej pożyczki na kwotę 80 tys. zł. mężczyzna zorientował się, że może to być oszustwo.  W sumie 31- letni mieszkaniec pow. makowskiego stracił ponad 90 tys. zł.

Uważajmy na pozornie atrakcyjne oferty. Nie działajmy pochopnie, pod wpływem chwili i emocji.

Nie ulegajmy presji, nie instalujmy aplikacji które dadzą dostęp do naszego telefonu czy komputera.  

Przypominamy, aby nie udostępniać nikomu swoich danych takich jak hasła i loginy do kont bankowych, skanów dokumentów czy numerów kart płatniczych i pinów do nich.

pokom. Monika Winnik

Powrót na górę strony