Aktualności

Kolejne oszustwo na pracownika banku. Kobieta straciła 42 tysiące złotych.

Data publikacji 18.01.2024

Oszuści nie dają za wygraną i modyfikują metodę oszustwa „na BLIK-a”, w nowej wersji przestępcy podają się za pracowników banku i usiłują skłonić do wygenerowania kodu BLIK, albo założenia konta technicznego banku by ratować „zagrożone” pieniądze. W ten sposób 20-letnia mieszkanka powiatu lipskiego straciła ponad 42 tysiące złotych.

Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Lipsku apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. W środę do lipskiej komendy zgłosiła się kobieta, która padła ofiarą takiego przestępstwa.

We wtorek jedna z mieszkanek naszego powiatu dostała informację na telefon, że limit wypłat pieniędzy na jej koncie został przekroczony oraz kilka potwierdzeń transakcji wypłaty pieniędzy BLIKiem z jej konta, których ona nie dokonywała. Chwilę później skontaktował się z nią mężczyzna z infolinii banku z pytaniem, czy to ona dokonuje takich wypłat, bo wypłaty te są dokonywane w bankomatach w Warszawie i Gdańsku w bardzo krótkim odstępie czasu i ma podejrzenie oszustwa. Pokrzywdzona oświadczyła, że to na pewno oszustwo, gdyż ona żadnych wypłat nie wykonywała. Następnie rzekomy pracownik banku poprosił o dane „wrażliwe”, które są niezbędne do anulowania tych transakcji i obiecał, że środki wrócą na konto pokrzywdzonej w ciągu 24 godzin. Kolejnego dnia oszust ponownie skontaktował się z nią, twierdząc, że w nocy były kolejne próby włamania się na jej konto i zaproponował otworzenie nowego konta i przelania tam swoich oszczędności. W ten sposób 20- latka straciła 42 tysiące złotych. To sposób pokazuje, że oszuści wciąż nie dają za wygraną i stale modyfikują swoje metody.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności ! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. Nie polecają przelania środków bankowych na wskazane przez konsultanta konto. Jeżeli nie jesteś pewien/ pewna z kim rozmawiasz, pójdź do placówki danego banku i tam porozmawiaj z pracownikami banku. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Asp. Monika Karasińska

Powrót na górę strony