Aktualności

Fałszywy pracownik banku - kolejną taktyką oszustów

Oszuści wyspecjalizowali się w oszustwach internetowych. Na łatwy zarobek można liczyć nie wychodząc z domu. Metody oszustów cały czas ewoluują aby mniej znanym sposobem złowić kolejną ofiarę. Jedną z popularniejszych w ostatnim czasie metod jest oszustwo na „pracownika banku”. Dlatego gdy dzwoni ktoś obcy wykaż się rozsądkiem i ograniczonym zaufaniem.

Oszuści cały czas próbują nowych metod aby dobrać się do oszczędności polek i polaków. Były już głośno omawiane metody „na wnuczka”, „na policjanta”, „ na pracownika służby zdrowia” , gdzie celem oszustów byli przede wszystkim seniorzy. Oszust omamiał swoje ofiary opowiadając pełną grozy historię i wywierał presję czasu na swoim rozmówcy. Seniorzy bojąc się o swoje oszczędności, czy osoby bliskie bez wahania przekazywały oszustom oszczędności życia. Ale oszuści nie śpią i wymyślają coraz to nowe metody aby dokonać kradzieży pieniędzy, ich ofiarami padają również osoby w średnim wieku – które mogłoby się wydawać, powinny być lepiej zorientowane i bardziej czujne – niestety nic bardziej mylnego.

We wtorek do Komendy Powiatowej Policji w Białobrzegach zgłosił się 21-latek który wykazał się dużą czujnością i rozsądkiem. Otóż w godzinach popołudniowych odebrał telefon od rzekomego pracownika banku ( w którym mężczyzna naprawdę posiada konto), który twierdził że w związku z koniecznością anulowania przelewu potrzebuje danych do logowania na internetowe konto bankowe, czym usiłował doprowadzić zgłaszającego do niekorzystnego rozporządzania mieniem.

Na szczęście mieszkaniec powiatu białobrzeskiego nie postępował pochopnie i nie udzielił żadnych informacji. Rozeznanie sprawcy było bardzo dobre, posiadał informacje dotyczące miejsca zamieszkania, oraz datę i miejsce urodzin swojej ofiary.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności ! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. Nie polecają przelania środków bankowych na wskazane przez konsultanta konto. Jeżeli nie jesteś pewien/ pewna z kim rozmawiasz pójdź do placówki danego banku i tam porozmawiaj z pracownikami banku. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

asp. Joanna Golus / KPP Białobrzegi 

Powrót na górę strony